tisdag, april 04, 2006

Nidblödning?

Konstigt att man ska ha så taskigt minne. Har tänkt på massa saker under dagen som jag tänkte skriva ner här. Men kommer jag ihåg vad det var jag skulle skriva ner? Nä. Men jag kommer ihåg att det va nåt jag skulle komma ihåg. Hm.

I förmiddags fick jag en blödning. Tidigt för att vara mensen. Hade något svagt minne att jag läst om nåt som heter nidblödning. Försökte surfa lite diskret på jobbet om det men gav upp. Sökte på nätet om det nu och fann mest frågor från andra undrande kvinnor. Jag kom iaf fram till att runt 7-8 dagar efter ägglossning kan man få en nidblödning när ägget fäster mot livmoderväggen. Det är ungefär så många dagar sen jag hade ägglossning. Vi får väl se imorgon om det är mensen eller nidblödning.

Samtidigt som jag önskar att jag är gravid så vill jag även vänta lite så att barnet föds tidigt på året hellre än sent. Petitesser i ämnet men ändå. Blir det så blir det.

Inga kommentarer: