söndag, oktober 04, 2009

Början på slutet för en

Händelserik dag idag. Uppe med tuppen som vanligt vid 5. Tuppen=William. Ville men hade inte tänkt baka kanelbullar idag men blev inspirerad av Bompa. Så vid 8 drog jag igång ett bullbak trots allt.

Elliot kissade på pottan för första gången! Halleluja! Jag ser början på slutet för blöjbytande för åtminstone ett barn.

Båda barnen blev klippta. William av mig och Elliot av pappa. Därtill kom ett obligatorisk bad.

Elliot och jag var ute och handla efter lunch. Blomma till mormor och mat för kommande vecka.

Klockan tre var det kalas hos mormor med bullar, muffins och annat hembakt. Sen hem, leka, äta middag och i säng. Båda somnade tämligen omedelbums. Nu är det bara resten kvar. Diska, plocka, hänga tvätt, stryka, gör iordning allt för morgondagen...

3 kommentarer:

Titti sa...

Hallelulja! Du ger mig hopp! Kanske man kan som du säger slippa blöjor på ett barn inom en överskådlig framtid?? :-)

KlaramedK sa...

jag vill inte vara party pooper men Alfred har kissat på toaletten sedan i våras, mars kanske...nu är det pottan ibland....blöjan är fortfarande hans kompis...suck...men som någon sa, bättre att kämpa efter overallsässongen...inge kul med nerkissade vinterkläder!

Frida sa...

Titti: det har inte hänt någon mer gång... än. Men det finns absolut hopp!

Klara: Jisses, det va tidigt. Antar att ni har en sån extrasits till toan? Har tänkt köpa sån länge men det har inte blivit av än. Och du har helt och hållet rätt vad gäller nerkissad overaller - inte kul!