torsdag, februari 04, 2010

Komiskt sjuka...

Båda barnen har varit hemma från dagis hela veckan. T och jag har turats om att vara hemma. Tur att jag ska få jobba imorgon. Jobbet är ett spa i jämförelse mot vardagen här hemma just nu.

Lillen bajsar brunt, sandigt vatten. Hostar så till den milda grad att han kräks. Snorar som en tok och blir tokig när det rinner snor under näsan. Gnäller mest hela tiden. Håller på att få kindtänder och äter dåligt. Alldeles nu har han dessutom fått feber.

Den store brodern hostar också. Dock inte så han kräks, även om han sitter med den lilla blå "kräkhinken" och hostar i. Snoret rinner och han blir också vansinnig av att snoret rinner.

2.3o vaknade lillfisen imorse/inatt och ville gå ut i vardagsrummet. Elliot hade kommit in till oss redan så för att iaf låta några sova så gick jag och lille ut i vardagsrummet. Jag vet inte riktigt vad han ville men nåt va det. Han va skitsur och stod brevid soffan där jag låg och surade. Han surade alltså, inte jag. Till slut la han sig på mattan och somnade han också...

gäsp...

Nu ropar kidsen från tv-soffan... dags att dra.

Inga kommentarer: