torsdag, juli 15, 2010

Myran

Har denna vecka haft barnen på en annan förskola, sammanslagning över sommarn, med nya fröknar, barn, ny avdelning och till och med annan stadsdel. Jag får erkänna att jag var lite orolig innan för att det skulle bli lite småjobbigt med lämning på morgonen. När jag är med och lämnar i vanliga fall så tenderar det att ta lite längre tid och va lite svårare för barnen (läs William) att bli lämnad. Till vår fördel hade vi dock den manlige förskoleläraren T som killarna diggar starkt. Han jobbar vanligtvis på barnens förskola, dock på en annan avdelning. Han hade morgonpasset denna vecka och det var ju som sagt en fördel för vår del.

Det visade sig att min oro var helt och hållet obefogad. Ungarna rusade in i måndags tillsammans med förskollärare T. Likadant på tisdag. Onsdag fick vi locka lite med en stor tågbana, men inget klänga-sig-fast-vid-mamma eller nåt sånt. Phew!! Det har gått helt suveränt den här veckan. När jag hämtat barnen har jag fått höra av två olika "fröknar", oberoende av varandra, att jag (vi) har sånna härliga och goa killar! Jättekul att höra! Man blir ju liksom lite stolt då...

Inga kommentarer: