lördag, november 20, 2010

Teckning

Brorsonen hade ritat en jättefin teckning och jag kom att tänka på att jag inte sett att Elliot ens försökt rita en huvudfoting. Så idag frågade jag honom om han kunde rita en gubbe. Jajjemän! sa han. Fram med papper och penna. Här är resultatet:

En liten förklaring kan vara på sin plats. Ja, huvudet ser ni ju. Sen fick den här gubben tre ögon (som kan blunda, därav strecken på ögonen), näsa och mun. Hår ovanför ögonen. Under huvudet har faktiskt gubben hals och därunder kommer magen. Sen glömde han nog bort att den övre var halsen för där ritade han mönster på tröjan.

Svårt att se på bilden men näsan var väldigt finurlig. Först sa han att han inte kunde rita en näsa men jag kontrade med att han skulle titta på min näsa och rita av den. Det gjorde han så man kan väl säga att det är min näsa på bilden. Han gjorde iaf två streck ner mellan ögonen och sen en avlång ring mellan strecken längst ner. Mer hår fick gubben efter bilden tog också.

Inga kommentarer: