måndag, mars 21, 2011

Ond aning

Fick en ond aning i morse när Elliot klagade på att det va blött i örat. Han har sovit uselt i natt och jag likaså eftersom jag låg bredvid honom i hans säng. Han har gråtit och gnällt hela natten. Suttit upp, lagt sig ner, vritt och vänt sig, sparkat på mig och inte fick vi lägga oss i stora sängen heller.

Sovit dåligt har han gjort några nätter men det kan ju hända ibland. Dock har han sagt ett par gånger att det har låtit konstigt i öronen när han gapar. Snorig och hostig är ju normaltillstånd sen ett par veckor tillbaka. Det började ju med feber.

Men kombinationen i morse var oroväckande så jag ringde husläkaren kl 9 och fick en tid 10.40. Jag förberedde Elliot på att doktorn ville titta i öronen. Inga problem alls när vi kom dit. Han svarade på doktorns frågor och lät honom titta i öronen och sa inte ett knyst. När det visade sig att doktorn inte såg trumhinnorna alls pga vax fick vi byta rum och få hjälp av en sköterska. En öronvaxsug togs fram och Elliot satt så snällt i mitt knä när doktorn tittade med trattar och sög med slurpande metallsugar i öronen. Efteråt fick han mycket beröm av doktorn att han hade suttit så still när de sög ut vaxet. Tror han växte en decimeter när han fick berömmet.

Resultatet av besöket blev Kåvepenin i 5 dagar. Öroninflammation på ena örat och vaxpropp i kombination med undertryck på trumhinnan på det andra. Inte undra på att ungen har sovit dåligt!

Han har tagit två omgångar piller idag och han var så otroligt duktig att svälja dom. Doktorn hade ju förklarat att dom smakade inge vidare men att det gick bättre om man doppade dom i sylt innan. Fast Elliot verkar suga av sylten först och sedan svälja ner pillren... utan vatten. Kanske inte så jag skulle gjort men funkar det för honom så funkar det för mig!

Inga kommentarer: