onsdag, augusti 15, 2007

Skavsår och nytt jobb

Vart ska jag börja? Känns som det händer mycket nu. Först tar vi "Elliot-nyheterna":

Han har ju som jag skrev kommit på hur han kan ta sig frammåt. Det går bättre och bättre och fortare och fortare. *nynnar - bättre och bättre dag för dag...* Ibland verkar det som om han tillfälligt glömt bort hur det var han skulle göra så han blir arg och ligger och torrsimmar. Han kämpar med att komma framåt till den grad att han har fått skavsår och blåsor på fötterna. Undra om han är släkt med mig? Hm...



Lilldraken har fått smaka palsternacka och potatis också. Man kan väl sammanfatta det med att det är mycket mat runt omkring; händer, armar, ansikte, bord, stol, mamma, hår ja... ni fattar. Lite kommer ner i magen också förstås. När han ser skeden så sträcker han handen efter den och ska stoppa in skeden i munnen. Det måste ju tyda på att han tycker att det är rätt okej käk, eller hur? Efter potatisen blir det nog broccoli eller gröt han ska få testa.

Idag fick vi tid för att utreda ev. allergi också. I slutet av oktober är det dags att träffa överläkaren.

~Nu över till övriga nyheter~

T och jag var iväg och kikade på ett hus igår. Träffade två kompispar där som också är i husköpartaget. Det här är det första huset vi båda kan tänka oss att verkligen köpa. Vi har till och med talat med mäklaren idag och meddelat vårt intresse, dock har vi ej gett något bud ännu. Det finns ju både för och nackdelar med huset, såklart. Vi får överväga lite till. Mejlade vår bankman idag om att ordna ett lånelöfte också. Kan ju vara bra att ha. Nyfiken på vilket hus? Sök på Ulvsby-Lindrågen 524 på Hemnet. På fredag ska vi på ännu en husvisning, denna gång på objektet som heter Nilsby Högbacka i Kils kommun på Hemnet. Utsikten från det huset va helt fantastisk, iaf på bilderna. Huset ligger lite långt bort men vi kände att vi var tvungna att åka och titta på det.

Jag har dessutom fått ett nytt jobb på jobbet! Receptionen övertas av min nuvarande vikarie och jag kommer få en tjänst som är mer inriktiad mot datasidan. Jätteskoj! Bäst av allt är att jag kommer slippa det oförklarliga fakturautskriftskrånglet. Woohoo!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Oh snyggt hus. Visst måste en del göras, men läget verkar kanonbra! Störde mig ganska mycket på de jäklans medaljongtapeterna tills jag insåg att det var på mäklarens hemsida de fanns och inte i huset. :-D

Heja Elliot!!!

Maria sa...

Hihi, torrsimmar var en träffande beskrivning. Ler och ser framför mig hur han kämpar och kämpar men bara blir argare och argare...