tisdag, december 09, 2008

1000 saker

Har 1000 saker jag borde göra. De flesta vill jag till och med göra. Men jag orkar inte. Ungarna är ju snoriga än = de sover kasst = jag sover kasst = jag är supertrött.

William och mat är ett kapitel för sig just nu. Tvärtemot Klaras bebis så äter min bebis allt som närmar sig munnen på sked. Tutten däremot står inte högt i kurs just nu. Det är väl både bra och dåligt men just nu känns det mest lite småjobbigt att han inte får i sig så mycket vätska. Förmodligen sköter han det där utmärkt själv men ändå. Jobbigt. Försökte med en nappflaska med vatten till maten idag. Det gick så där.

Ikväll vaknade han knappa timmen efter han hade somnat. Han somnade utan att amma så jag trodde han ville tutta lite. Icke då. Han blev skitförbannad när jag erbjöd honom tutten. Ibland är han hungrig men orkar inte vänta på att mjölken ska rinna till så han blir förbannad för att maten inte kommer. Testade att ge honom ersättning förut men det gick inte heller nåt vidare. Han trodde det var en napp och satte ersättningen i halsen istället. Dumt. Han somnade om till slut. Tack och lov. Trodde det va kört ett tag när han snurra runt på magen och titta nyfiket på lampan en stund.

Som sagt, borde fixa lite med julkorten men då måste jag in i sovrummet och hämta grejer. I sovrummet sover bebisen. Och alla vet ju: väck inte den bebis som sover!

1 kommentar:

KlaramedK sa...

OJ vilken bra bebis W är!! Mat och nils är som olja och vatten!! ...nils är tom värre än storebror vad gäller maten!!

ibland undrar jag hur folk kan dammsuga i samma rum som barn som sover....kanske var det det enda de gjorde när de väntade ungen så dammsugaren =trygghet, hahaha