söndag, december 14, 2008

Brist på ork

Har inte bloggat på ett tag, som ni kanske märkt. Jag har bara inte haft ork. Magbakterien som Elliot åkte på blev vi nog alla drabbade av på ett eller annat sätt. Ända sen i måndags har jag varit lite kass i kistan och inte haft en tillstymmelse till matlust.

Tror det va i onsdags jag mådde som sämst. Trodde jag skulle kräkas på morgonen så T fick vara hemma på förmiddagen. Jag sov, han tog hand om kidsen. När ungarna sov middag sov även jag. När ungarna gick och la sig gick även jag och la mig. Det blev många timmars sömn den dagen men inte fan märks det. Jag är lik förbannat trött.

Igår kväll var vi bortbjudna till vänner för lite glöggmys. Kände mig kry bortsett från den ständiga kurret i magen, som dock inte berodde på hunger. Trots massor med godsaker blev det endast en klunk glögg för mig. Tvingade i mig en lussebulle men sen va det stopp. Alla som känner mig vet att jag inte tackar nej till lite choklad... Harkel...

Tidigt imorse kom kurret ut kan man säga... i raketfart... och inte genom munnen tack och lov. Har inte vågat mig längre bort från toan än ett rum eller två. Tommare tarm har jag nog aldrig haft.

William är en liten härmapa. Han praktiserade också tarmtömmning idag. Tror det blev tre eller fyra ombyten innan han gick till sängs.

Nu hoppas jag att vi spolat ut tarmbakterien för gott! Nu vill jag ha matlust och ork tillbaka! Basta!

1 kommentar:

KlaramedK sa...

inge kul med magkurr och blixtbesök på toa.

när jag var magsjuk efter en nepalvistelse, fick jag höra "a brave man never farts in Asia"

...gäller nog överallt!

lider med dig kvinna!

kramar och krya på dig!!