söndag, juli 05, 2009

Vad ska vi göra?

Första dagen på länge som hela familjen är ledig och hemma. Vad ska vi göra dagen till ära?

Det va inga problem att komma på det när väl söndagmorgon kom. Kl 5 kom E in i vårt sovrum. Han pratade lite med W som vaknade när han kom. Han satte sig i sängen hos mig en stund och höll min hand. Provsög alla W's nappar som ligger i en fotölj brevid spjälsängen. Kittla pappa under fötterna. Tja, greja med lite av varje en lång stund medans vi andra tre halvsov vidare.

När vi väl kommer upp runt kvart i sex tycker jag E känns lite varm. Efter en temp-check visar det sig att killen har feber, 39 grader. Så var aktivitetsproblemet löst för denna dag.

Jag har legat i soffan med E i princip hela dagen. Så fort jag har rest mig för att göra något hörs ett ynkligt -Nej, mamma inte gå!

Nu ligger han och sover i sin säng och jag ska dyka ner i soffan igen... med min stora älskling.

Inga kommentarer: