söndag, oktober 03, 2010

Söndagsplanering

Ganska lugnt på bloggfronten just nu. Hysteriskt på jobbet i vanliga fall men ännu mer nu då en av mina två närmaste arbetskamrater har blivit sjukskriven. Bara att ta en sak i taget, mer hinner man inte.

Hade en plan med den här dagen också men den sprack nyss. Thomas är ute på galej i Göteborg med jobbet och jag tänkte gå ner på stan efter lunch med småkillarna. Då hade det passat bra att den lille sov i vagnen för att få det lite lugnare men det sprack precis då jag upptäckte att han tagit sin snutte och tutte och somnat i sin säng. Hm... får gå ner på stan ändå och göra det bästa av kaoset när två barn vill gå åt olika håll och mamman åt ett tredje håll.

Just nu sitter Elliot bakom ryggen på mig och kollar på cykelfilm och sjunger med i låtarna. Det låter för härligt!

Själv ska jag passa på att duscha medans den lille sover. Det är ju stört omöjligt när båda är vakna. Så fort man vänder ryggen till så blir det bråk. Lite lustigt för det va det första mormor sa igår efter att hon varit barnvakt några timmar. Vi får hoppas att det är en fas som försvinner SNART! Det är fanken inte lätt att behålla förståndet som förälder när det ska testas, retas och bråkas så mycket som det görs just nu.

Till veckan är det full rulle. Måndagar är Zumba-dag! Thomas och mamma fyller ju år på tisdag. Samma dag ska jag iväg och lämna blod för första gången. På torsdag är det begravning och på lördag blir det fest igen då mamma har sitt 60-års kalas.

1 kommentar:

Titti sa...

Jag tror det är åldern på E som är lite bus-fas. Marcus här är likadan och bråkar med sin lillebror...