fredag, juli 27, 2007

Praktik

Ja, i två veckor ska jag testa på livet som ensamstående småbarnsmamma. Hoppas verkligen att lillen sköter sig när pappa är borta. Det enda som ev. kan bli riktigt jobbigt är om han får en sån där "skrik-kväll" till, då vi fick gå och bära honom i vad som kändes som en evighet men som i själva verket var lite drygt en timme. Men en timme är nog så mycket om man ska bära 8 ålande, skrikande kilon själv. Puh! Nä, jag röstar för en lugn och snäll bebis de här två veckorna.

Sen kommer jag nog sakna den där extra stunden på morgonen som jag brukar få sova på. När Thomas tar hand om Elliot, byter blöja och äter frukost i hans sällskap. De få minutrarna är skönast på hela natten.

Det kommer gå så bra så. Elliot och jag ska ju åka och hälsa på storstadskusinerna på landet. Där finns det två vuxna som förhoppningsvis tycker Elliot är jääättelätt att bära på i förhållande... ;)

Nu ska jag packa paket... dop, födelsedagar och sånt... tjillevippen!

Inga kommentarer: