fredag, juli 20, 2007

Skicka ett mejl eller så!

Idag har mormor och moster varit här nästan hela dagen och lekt med Elliot. Själv har jag sytt och sytt och sprättat och sytt lite till. När det va kvällen var han riktigt trött vår lille kille. Han fick lite mat och sen la jag honom i sängen, som vanligt. Han böka runt och höll på att somna några gånger men tog tag i nappen eller så och vakna till. Att vända sig när man håller på att somna är ju också roligt, vilket han gjorde även idag. När han inte kunde vända tillbaka blev han arg och jag vände på honom. Vanligtvis brukar det inte vara något mer med det men inte idag...

Han börja gråta och skrika. Jag försökte lugna men icke då. Mera skrik, arga skrik. Jag tog upp och bar vilket resulterade i ännu mera skrik. När jag inte palla mer fick Thomas ta över och bära. När han burit en liten stund sa det "BRAK" i brallan, sen kom en stor rap och ännu ett brak i brallan. Sen blev lillkillen lugn som en filbunke.

Kan dom liksom inte skicka ett mejl eller så och tala om att de behöver bajsa innan de somnar? Va? Det vore ju så mycket enklare!

Thomas fick byta blöja och natta, bland de första gångerna med positivt resultat. Alltså ett sovande barn. Annars brukar det bli jag som nattar efter kvällsamningen.

Nu ska jag fortsätta mitt paniksyprojekt...

Inga kommentarer: