onsdag, februari 27, 2008

Pricken

Thomas och Elliot var på barnmottagningen idag för att göra pricktest igen. Glömde ju testa mot hund när vi va där sist. Ringde igår och fick en tid idag. Sportlov och många avbokningar sa sköterskan. Tack sa jag.

Testet visade att Elliot inte är allergisk mot hund. Skönt! Däremot ska vi självklart inte överexponera honom för hundallergenet eftersom har har anlag för allergi. Varsågod min son, det har du fått från mamma...

Det tar på nåt sätt ändå emot att låta honom klappa hunden (läs Trixi) och sen in med fingrarna i munnen eller gnugga sig i ögonen. Hos mig sitter det djupt rotat att så kan man inte göra. Det är min värld. Eller ännu värre, låta hunden slicka i ansiktet. Då ser jag framför mig röda utslag och kliande hud. Inte roligt.

Men men, så noga kanske jag inte behöver vara men det tar ändå emot. Det är ju äckligt i störta allmänhet! Jag har sett vart hundar slickar sig...

Inga kommentarer: