tisdag, februari 26, 2008

Tummen ur

Äntligen fick jag tummen ur och ringde till Kvinnoklinkens ultraljudsavdelning för att få en kopia på Elliots ultraljud. Den förra journalen har jag lagt på en riktigt smart ställe... som jag bara inte kommer ihåg vart det är. Har kopior på alla andra journalblad eftersom jag skickade in en begäran om utdrag ur register i fjol. Det är ju lite kul att jämföra den här och förra graviditeten. Än så länge finns det inte mycket att jämföra eftersom vi inte börjar gå på regelbundna kontroller hos barnmorskan förän vecka 25, vilket är nästa vecka. På tisdag är första gången vi ska mäta magen.

Att jämföra hur stor Elliot var och hur stor bebbe nr 2 är var inte så lätt som jag trodde då det skiljer nästan två veckor i tid mellan när mätningarna är gjorda. Elliots ul gjordes i vecka 19+1 och 2:an i vecka 17+4. Det skiljer alltså en del emellan dom. Jag blev ju lite orolig då jag hade ett svagt minne av att Elliot vägde runt 250 gram vid ultraljudet och nr 2 vägde bara 159 gram. Men det var ju inte så konstigt nu när jag ser vid vilka tidpunkter undersökningarna var gjorda.

Inga kommentarer: