tisdag, maj 19, 2009

Cirkus Holm

Hemma på lunchen för att passa E under tiden T är till bvc med W för att vaccineras. Just nu kan jag sitta vid datorn i lugn och ro. E hade nämligen somnat på golvet i sitt rum strax innan jag kom hem. Sjuklingen...

Han hade feber ett par dagar sen fick han prickar på magen som spred sig till halsen, nacken, ansiktet. Sjuk, gnäll, trots är en påfrestande kombination för föräldrar och bröder.

Gårdagen tog nog priset. Ingenting var bra. "Mamma, kom" var två ord som användes flitigt. Liksom "Nej, inte!" när och om man kom till honom. Vill inte äta, vill ha allt han inte får, vill inte vad gäller resten.

När båda kidsen lagt sig och tystnaden la sig över lägenheten drog både jag och T en lättnadens suck.

Runt halv elva drog en ny cirkus igång. W "vaknade" och grät, fick nappen, tystnade, somnade för att sedan "vakna" till igen och grät, fick napp, tystnade och somnade. Denna cirkus varade en halvtimme innan huvudakten drog igång. Den bestod av ålande, snurrande, grinande och lite pruttande. Även huvudakten varade en halvtimme innan cirkusen var över och kiddet somnade i min famn till vyssjandet av Vem kan segla förutan vind.

Vem kan somna efter detta? Jag låg och funderade på vad som orsakat cirkusen. Somnade efter en lång stunds funderande för att vakna av att E grät och var otröstlig. Gick in och tröstade så gott jag kunde tills han var lugn. Somnade om på soffan för att väckas en halvtimme innan klockan ringer av en morgonpigg korkskruv vid namn William.

Strax därefter vaknade även Elliot. Inte konstigt att han somnar på golvet innan lunch...

Måtte denna dag, kväll och natt bli bättre än föregångaren...

Inga kommentarer: