lördag, maj 02, 2009

Kidsen och jag...

Idag ska vi på dop, mitt kusinbarn S ska tas upp i guds församling. Inget som tilltalar mig personligen men alltid trevligt med kalas. Både jag och T har gått ur Svenska kyrkan, men det struntar vi i nu.

T har för övrigt varit bortrest sen tidigt i onsdagsmorse. Det betyder att jag ska komma iväg, förhoppningsvis i ganska rent skick, till dopet allena med kidsen, som förhoppningsvis också ska vara i ganska rent skick.

Jag gör en djärv chansning dagen till ära vad gäller klädsel, det blir vita byxor och vit kavaj. Misstänker starkt att jag inte kommer vara riktigt lika vit när jag kommer hem. Det är sånt man får räkna med när man har barn antar jag...

Nä, jag får nog gå och leka lite med äldsta sonen... vi får nämligen passa på att bygga tågbana när lillebror sover. Han är annars ganska hård mot tågbyggen, man kan nämrare bestämt kalla honom "William förstöraren"...

1 kommentar:

Titti sa...

Herregud vad modig du är! Det längsta jag kan sträcka mig är en vit skjorta... :-)
Vill höra rapport hur det gick!