onsdag, september 02, 2009

Efter

Jag ligger aningen efter med bloggandet... Det har ju varit semester och vi har varit ute på vift men jag får återkomma till det i ett annat inlägg.

Tänkte ta lite aktuellt istället - dagis! William är inskolad och klar. Han är väl inte helt nöjd med att bli lämnad på morgonen men det är bara att gilla läget. Fröknarna säger att det oftast går bra under dagen så jag litar på det.

Han har ju abrupt fått ändra sina rutiner på dagarna nu när han inte kan sova på förmiddagen. Vi försökte ändra på sovandet till en gång per dag innan han började men det gick inge vidare. För det mesta brukar han somna mitt i maten. Igår somnade han innan maten så han fick sova vidare och äta när han vaknade.

Idag hade han ätit klart. Han klättra ner från sin stol. Tog fröken D i handen. Travade bort till sin hylla. Pekade på sin snutte-tiger och marscherade in i sovsalen och la sig. Vilken sköning han är!!

Han är en bestämd kille med HUMÖR. När jag kommer och hämtar så lekar han som alla andra tills han ser mig. Då blir det genast väldigt gnälligt, han slänger sig (och då menar jag verkligen slänger sig) ner på magen, å allt är ju så besvärligt. Ojojoj...

Får han inte som han vill så får alla runt honom höra det. Med råge. Fast det är vi ju vana vid sen han föddes...

På dagis är Elliot en riktigt snäll storebror som tar hand om William när han är ledsen. Hämtar leksaker, pussar och klappar honom på huvudet. Till skillnad från hur det kan gå till här hemma... iofs så börjar William haja grejen nu också och kan ge tillbaka en del...

2 kommentarer:

Lina sa...

Vad kul att det går bra för gullungara på dagis! Hur har det gått med husletandet? :)

Nej det vet hon nog inte, lilla gullemormor. Ja du får gärna läsa den, hur hittade min blogg förresten? :)
Hoppas allt är bra med er!

KRam

Frida sa...

Äh, hus... vem vill bo i hus?? ;)

Nä, det går inge vidare. Hittar inget vi vill ha till rätt peng.

Du länka till bloggen när du skrev till Sanna på FB. :) Det är ju sånt som visas hos alla dina vänner vettu. :)