onsdag, december 09, 2009

Stora killen

Igår var vi iväg på utvecklingssamtal för Elliot på dagis. Han är en hygglig liten kille den där Elliot. Bra kompis. Äter bra. Leker bra. Pratar bra. Pysslar bra. Ja, allt va bra. Han har varit en stor NEJ-sägare men det har blivit mycket bättre. Skönt att höra. Här hemma fortsätter Nej-andet.

På hemmafronten jobbar vi på att bli blöjfria. Kanske inte så mycket vi, utan snarare bara Elliot med mamma och pappa som "påhejjare". Springer han runt nakenfis så känner han när det är dags att kissa, bajsa eller bara prutta. Då kommer han och säger till och vi går till toaletten. Har han däremot kalsonger på sig så kommer det gärna både det ena och det andra däri. Så nakenfis kommer det bli ett tag framöver.

Vällingen på kvällen har vi försökt sluta med och istället ta en kvällsmacka (som kusinerna, de STORA idolerna, gör) och mjölk. Det funkar över förväntan bra. William får sin välling på kvällen och Elliot får en kvällsmacka istället. Han frågar några gånger efter vällingen men det är inga stora problem att avleda och hänvisa till substitutet kvällsmackan.

Ikväll testade jag om han kunde somna själv i sängen. Jag eller Thomas ligger ju alltid kvar bredvid honom i sängen efter sagan tills han somnar. Men det funkar inte längre. Jag somnar själv och blir inte människa igen. Det är inte kul. Kvällarna bara försvinner. Det funkade också över förväntan bra. Han tassade upp och kikade ut en gång och jag fick gå in och sätta mig på golvet bredvid sängen en stund. Men nästa gång jag gick ut somnade han. Fantastiskt skönt.

2 kommentarer:

Titti sa...

Våra pågar håller på att bli stora, vi ska bara inse det själva!!

KlaramedK sa...

skönt att höra att fler somnar vid läggdags!! Men det är ju ett H-----E för inte nog med at kvällen försvinner, nattsömnen blir ju kass ofta!

WOW, nakenfis!! ...det skulle jag gärna testa mer men en viss sambo vill inte gärna ha den där bajsluktande rumpan gnidandes i soffan, hahaha....spelar ingne roll hur mycket man tvättar, lukten verkar ju sitta kvar i huden som han säger!!
...längtar till den dagen när de är utan blöjor och "säkra"!!!