söndag, maj 02, 2010

Firande i förtid

Igår firade vi 2-åringen lite i förtid. Egentligen fyller han ju inte år fören på onsdag men ibland får man fira när gästerna kan komma. Farmor och farfar kom från Göteborg. Mormor och Emil kom från Rud. Fler vågade vi inte bjuda eftersom han faktiskt fortfarande har vattkoppor som inte har torkat.

Det bjöds på chocolate chip cookies, vaniljmuffins, banana & chocolate chip muffins och tårta. Allt bakat samma dag... av mig. Jag lider av någon sorts prestationsångest vad gäller bakning och födelsedagar. Det ska vara hembakat och det ska vara bakat av mig. Punkt! Det betydde ju att jag i princip stod i köket från kl 9 fram till kalaset började på eftermiddagen. Nog för att jag tycker om att baka men ibland inser jag själv att det kanske blir liiite för mycket. Så här i efterhand så kan jag nog tycka att det kanske hade räckt med en sorts muffins...

Efter fikat var det dags för paketöppning. William var osäker på om alla paket verkligen var till honom:

Samling runt födelsedagsbarnet med sin nya fina "Emil i Lönneberga-keps".

För övrigt kan jag informera om att han fick lite sommarkläder, en vattenflaska, ett par solglasögon, en keps, en bil, en målarbok och en vattenkanna.

Mamma, pappa och storebror kommer fira lillebror på den riktiga födelsedagen på onsdag.

4 kommentarer:

Titti sa...

Ah, har ni oxå de härliga byxorna från Kameleont! :-) Misstänker att det är en matchande tröja till??

Frida sa...

Japp, älskar Kameleonts fordonstyg. Du vet att det finns att köpa som tyg va? :)

Och matchande tröja har han ja. Elliot har motsvarande i blått. Helt fantastiska färger!

Åsa sa...

Önskar vi kunnat fira ihop med våra tvååringar. Nästa år får vi ha gemensamt treårskalas istället?!

Då får du baka igen. Kram /Å

KlaramedK sa...

Grattis i efterskott!! Tiden går fort! nyss var de bebisar och nu busungar, hahahaha

fina bilder var det oxå!