lördag, september 29, 2007

Matvrak

Tjoff sa det så började Elliot äta ordentligt. I två dagar i rad har han slukat en hel liten barnmatsburk till lunch, plus fruktpuré till efterrätt. Det kunde man inte tro för en vecka sen. Då "petade" han i maten och åt kanske några skedar på sin höjd. Så fort det kan gå. Nu behöver jag inte vara orolig för att han inte ska få i sig ordentligt med mat när jag börjar jobba.

Vätskeintaget däremot går lite si och så. Han dricker inte ur mugg, pipmugg eller flaska ordentligt. Men det kanske löser sig om ett par dagar det också. Det går ju lite bättre nu, med flaska med anatomisk napp, än det gjorde för en vecka sen. Så det kan väl gå fort där med.


Han är rolig, lillen, när han har gått och lagt sig för natten. Ibland brukar han ju vakna till och när man hör honom och går in i sovrummet så har han hunnit ställa sig upp i sängen. Om han har gjort det så gäller det att vara snabb för så fort han märker att jag eller Thomas är nära så bara släpper han taget om spjälorna. Har man inte hunnit sträcka ner armarna för att fånga honom så faller han som en fura.

Skön sovstil har han i alla fall...

3 kommentarer:

Åsa sa...

Han är alldeles bedårande (jag tror aldrig jag har använt det ordet förut).

Förstår det är skönt att han börjar käka "ordentligt".

Har en plan inför Sthlm. Vi kanske ska försöka hitta till den berömda syaffären i Sundbyberg?! Den ska ju vara superbra. Om vi bara kan lura med oss pojkarna så... Kram

Anonym sa...

Dendära liggställningen känner jag igen! Och matperioderna med.
Albin har tidigare veckor käkat minimalt, sista veckan har han käkat och käkat och käkat konstant!

Frida sa...

Din plan låter strålande!!