söndag, september 30, 2007

Steg!

Fick mejl från min vikarie (som för övrigt inte är min vikarie längre eftersom jag fått ny tjänst och hon numera är anställd) förra veckan där hon undrade om jag ville vara med i en stegtävling på jobbet som ska börja 1 oktober. Självklart, vill jag det! Jag har precis registrerat mig och läst vad som gäller. Några steg går jag ju med vagnen framför mig. Borde man föresten inte få extra steg för att man går och drar en vagn dessutom? Hm. Måndag och onsdagar är iaf en promenad ner till stan given då vi har träff med föräldragruppen på måndagar och babyrytmik på onsdagar. Sen blir det cykel fram och tillbaka till jobbet på torsdag och fredag. Det blir spännande att se hur mycket man egentligen går på en dag.

I helgen anordnades för första gången en Syfestival här i stan. Mycket intressant tänkte jag. Jag lämnade Elliot hemma med pappa och stack iväg. Men ack vilken besvikelse det var. När jag tänker Syfestival tänker jag Sollentunamässan. Den är för mig stor. Visst, riktigt så stor kan de ju inte ordna här kanske men lite mer än vad som var. Jag va hemma inom en timme, det säger väl en del om hur mycket det var att titta på. 90% av tiden stod jag smekte trikåtygerna i MG Tygers monter. Hur som helst ett roligt initiativ som förhoppningsvis kan växa. Och jag gick faktiskt därifrån med en magnetisk nålask och tre stuvar trikåtyg. Så helt bortkastad tid var det inte. Däremot längtar jag till Syfestivalen i Sollentuna. Även om man inte handlar så mycket så är känslan av att bara gå omkring bland alla tyger, symaskiner, trådar och allt annat så inspirerande och fantastisk.

Förslaget om att leta upp tygaffären i Sumpan låter som en mycket bra idé, Åsa! Jag är med på den! Men det kunde du nog ana redan, eller hur? :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

WTF, du luras!
När du har "Steg" som rubrik trodde jag Elliot har tagit ett steg!

Frida sa...

Hoppsan! Det hade jag inte en tanke på när jag skrev det. Sorry... :)

Åsa sa...

Jag trodde detsamma! Men du är förlåten. "Sumpan" blir det. :)