måndag, september 10, 2007

Botad!

Dagarna hos kusinerna verkar ha gett resultat så till vida att Elliot har vant sig vid "barnljud". Nu är det nästan så att han skrattar istället när andra barn tjuter och låter. Skönt det.

Kryper som en raket gör han också. Och nu kryper han verkligen. På alla fyra. Reser sig mot ALLT! Även om det bara är en plan vägg så ska det resas på sig. Återigen är det häpnadsväckande vilken koll den där lille krabaten ändå har. Men tanke på hur mycket han klättrar på allt så har han ramlat förvånansvärt lite. Han liksom glider ner på magen på nåt vis. Antar att det är inbyggt precis som när de börjar gå och alltid sätter ner rumpan först om de tappar balansen. Utvecklingen är häftig att följa dag för dag.

Om knappt en månad får jag bara följa honom lör-ons då jag kommer jobba torsdag och fredag. Hu! Åka ifrån min lilla skrutt på morgonen. Hur ska det gå? Hoppas verkligen att vi får igång ätandet ordentligt tills dess. Annars får nog pappsen cykla ut till jobbet några gånger under dagen. ;) Ah, det löser sig.

Förra veckan var vi till bvc med E för att kolla upp hans röda och torra hud. Självklart så var ju inte huden alls röd eller torr när vi skulle dit. Typiskt! Så bvc-tanten (inte vår vanliga sjuksköterska) kunde inget säga. Fortsätt smörja med Miniderm var det enda. Läkaren hade skrivit att det va atopiskt eksem i journalen vilket innebär att det ligger i generna. Det kan utvecklas både till det sämre och till det bättre. Tiden får utvisa.

Däremot frågade vi om laktos och att vi tyckte att han har reagerat med magont och skrik de gånger då jag druckit mjölkprodukter men det va nog bara en slump enligt henne. Spädbarn reagerar inte mot laktosen i mjölken utan mot mjölkproteinet och det finns det även i låglaktosprodukter. Så hon tyckte att jag kunde återgå till vanliga mejeriprodukter. Jahapp. Det har jag testat sen vi var där förra veckan och det verkar ha gått bra. *peppar peppar* Måste ha varit en slump att han skrek som en stucken gris de kvällar då jag råkat dricka/äta laktos. Otroligt skönt att han inte är allergisk mot mjölkprotein iaf.

För övrigt är det otroligt roligt med speglar för tillfället!

1 kommentar:

Åsa sa...

Jag förstår att han beundrar sig - han är världens finaste lilla kille! Och vad duktig han är. *kramaom*