måndag, mars 09, 2009

Elliots babblerier

Igår vid middagen gav Elliot mig sin tallrik och sa spontant "tack e maten".

Häromdagen gick han omkring med Elefanten jag sydde till honom när han låg i magen. Han satte sig på en av stolarna i sitt rum, med elefanten i knät och sa "sitta nää" (sitta knä). Elliots första två tvåords meningar alltså.

När orden väl kom så har det gått fort tycker jag. Kan ju vara så att jag är lite partisk...

Imorse hade han en polisbil när vi bytte blöja. Ramsan "polis polis potatis****" bara slank ur mig. Gissa vem som genast snappade upp ordet potatis****. Hoppsan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, akta dig vad du lär dina barn. Annars kanske detta händer: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4370505.ab

Anonym sa...

Här har vi oxå en liten papegoja som härmar allt man säger... Oups!