lördag, mars 07, 2009

Riktigt bra!

Fick sova i sjuksalen (T's hobbyrum) inatt, ostört. Verkar som det gjorde susen. Jag mår bra mycket bättre idag faktiskt. Halsen gör lite ont, men inte alls lika mycket som igår. Huvudet värker inget idag - skönt!

Mamma har varit här och lekt med kidsen. T har varit till Bergvik och storhandlat för kommande vecka. Själv hade jag oanad ork och tvättade toaletterna och drog igång en tvättmaskin. Hemgjorda semlor efter lunchen. Båda kidsen sov efter lunch, inget krångel alls. Bad för båda killarna efter middagen. Båda två tycker att det är fantastiskt roligt att bada. Både ensamma och tillsammans. E satt i badet jättelänge och lekte. Vattnet hann till och med bli lite kallt innan han var klar.

På kvällen satt han länge i mitt knä och drack välling, tittade på tv och var mysig. Tänderna blev borstade utan större protester. Två sånger vid läggdags, Bä bä vita lamm och Blinka lilla stjärna. Idag var första gången han verkligen sjöng med i Blinka lilla stjärna. Det lät så otroligt sött. Jag kunde inte låta bli att fnissa under tiden jag sjöng själv. Då började han också fnissa. När jag hade gått ut och vi satt i soffan hörde vi att han låg där inne och sjöng själv. Han är så himla go vår lille Elliot.

Jag har även hunnit sy idag. Ett par mjukisbrallor till E har blivit färdiga och nu ska jag sy färdigt en t-shirt, också till E, samtidigt som jag lyssnar på Melodifestivalen.

En riktigt bra dag helt enkelt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Maria säger: Hurra, för härliga dagar!

Anonym sa...

Sådana dagar är underbara!!