måndag, januari 07, 2008

Mystiskt paket

Strax efter jag kom hem från jobbet idag ringde mobilen. Det va en ruskigt hurtig tjej i andra änden som jag genast trodde var en försäljare. Efter inledande presentation berättade hon att företagets sms-avisering inte fungerade och mottagaren ville att jag skulle få paketet idag, måndag.

Vaddå? Paket? Till mig? Från vem? Det sa ju naturligtvis inte tjejen i telefon. Jag fick ett kollinr för att kunna hämta ut paketet på Ica Viken. Tjejen förklarade att någon ville ge mig ett presentpaket. Att det var motsvarande blommogram fast en present istället. Gissa om jag blev nyfiken!

Så fort lilleman var nattad gick jag ner till Ica med stor förväntan och nyfikenhet. På paketet stod inget som avslöjade vem avsändaren var. Gah! Ännu mer nyfiken. Helst hade jag velat slita upp paketet i affären men det går ju inte.

Väl hemma öppnade jag paketet men ingenstans går det att finna spår av vem som skickat presenten! Men hallå!? Det måste ju stå vem som skickat det?! Men icke! Avsändaren är okänd och jag har inte ens en kvalificerad gissning...


I paketet fanns i alla fall "en ask Wine Chocolate Drops Pinot Noir samt tre olika chokladkakor som är fyllda med Pinot Noir, Shiraz och Merlot". Till vinälskaren stod det på ett förtryckt kort i lådan... tanken är god men det blir inte många glas vin i mitt växande tillstånd... får spara...

Om någon känner sig träffad som den mystiska avsändaren får denne gärna ge sig till känna... :)

Inga kommentarer: