lördag, januari 26, 2008

Sova hela natten

Igår natt sov lillen hela natten, vilket i sin tur innebar att även jag fick sova hela natten. Den dagen var det roligt att komma till jobbet och det första jag får höra är "gud va du ser trött ut da'". Jaha, tack för den! ;) Det är faktiskt lite konstigt. För när jag väl får sova hela natten så känner jag mig mindre utvilad än när jag har fått gå upp en eller två gånger.

Här i veckan kom jag och chefen överens om min nya lön. Jag har aldrig löneförhandlat förut så jag var mäkta nervös. Men efter hård coachning av Thomas så gick det riktigt bra för jag fick den lön jag var villig att acceptera. Som alla vet ska man ju alltid begära högre än vad man kan tänkas gå med på och sen ha en nivå som man kan tänka sig att acceptera. Så nästa lön blir extra trevlig att få in på kontot då det blir retroaktivt från oktober.

2 kommentarer:

KlaramedK sa...

Härligt med både sömn och mer pengar på kontot!!

....mer pengar till tyger då eller? ;=)

ses vi förresten på syfestivalen i år?...eller underbara barn, vi spanar ju barnvagn...

kram

Frida sa...

Nej, det blir nog ingen syfestival i vår. Det blir nog till hösten igen kan jag tänka mig. Såg dessutom reklam för BabyBarn-mässan i Göteborg förut och den är jag sugen på. Kommer även vara en barnmässa här i stan snart så den vill jag också gå på.

Underbara barn, är den på våren också??