onsdag, oktober 08, 2008

Girlfriend

Idag var en riktigt bra dag bortsett från lämningen på dagis som var ett bakslag. Orsaken var ett avbrott från den tidigare inövade rutinen. Idag skulle hela avdelningen åka buss ner till museet och Elliot hann aldrig ta av sig ytterkläderna ens. De två vildaste barnen kom nerrusande när vi kom in. Sen kom resten av gänget och det blev högljutt och bökigt i kapprummet. Jag satt med Elliot i kapprummet utanför. Han var ömsom glad för att han skulle få åka buss, ömsom orolig för stöket som hördes lång väg. Men det gick bra när jag och William väl hade gått. Men självklart var det stora krokodiltårar precis vid avskedet.

Jag hann sy klart (sånär som på min namnlapp) en present och även klippa ut tyg till ett par mysbrallor till E under tiden E var på dagis och W sov. Sen gjorde jag iordning mellanmål för att vi skulle kunna spendera eftermiddagen utomhus. Det blev mellis i Astrids trädgård. Astrid är Elliots kompis från dagis. Dom har känt varandra sen de föddes, eller sen dom låg i mammas mage till och med. Vi var i samma föräldragrupp.

Jag tror dom diggar varandra, Elliot och Astrid. Redan i unga år höll de hand:

Nyammade i Mitticitys amningsrum, 23 maj 2007.

Nymatade igen i Astrids trädgård, 8 oktober 2008.

Inga kommentarer: