onsdag, januari 14, 2009

Ingen framgång utan bakslag

eller?

Åter till William och vällingen. Kvällen efter han slörpa i sig 1 dl så tvärvägrade han att ta flaskan. Jahapp! Det var den utekvällen det.

T gned geniknölarna och kom återigen med en smart idé. Pumpa ut mera mammamjölk och ge varannan kväll. Sagt och gjort. Fast jag va lite lurigare än så. Först fick W lilla flaskan med min mjölk. Efter att jag proppsat lite så sög han i sig den lilla mjölk som fanns. Sen "snabbt" som ögat bytte jag flaskan mot en med bröstmjölksersättning i. Min tanke var att vällingen dels kan vara lite för tjock för nappen och dels smaka för annorlunda. Han fortsatte tutta i sig ersättningen, nästan 1 dl. Jeejj!

Idag tog jag och W en promenad efter att vi hade lämnat E på dagis. Vi gick till Barnens hus och köpte nya nappar som är anpassade efter hans ålder och välling. Sen var det bara att hålla tummarna.

T kom hem sent så jag hade en supertrött W på armen när jag gjorde vällingen till båda kidsen. Så fort flaskan var färdig och jag skulle bära in flaskorna och W till soffan där E väntade så sträckte han sig efter flaskan och försökte nå den med munnen. Gott tecken tänkte jag och det var det. Han drack upp allt! Dryga decilitern! Jeejj!!

Imorgon ska vi leka taxi åt morsan, vi ska till bvc med William för 8-månaders kontroll och vi ska på husvisning på kvällen. På återseende!

Inga kommentarer: