onsdag, februari 11, 2009

Ögonkollen

Just det, skulle återkomma om besöket på Ögonmottagningen. Efter att vi fått vänta 1 timme och tanten som hade tiden efter oss kommit in före oss så kom vi alltså in. Till en snygg, tysk, ung ögonläkare. Så fort Elliot kom in på hans rum blev han som en mussla. Sa ingenting och det va knappt så läkaren fick titta på ögat. Någon typ av undersökning av ögat var det inte tal om. Vi försökte med Elliot ville inte alls vara med och göra någon undersökning.

Besöket varade ändå ungefär 15 min. Under den tiden hann läkaren springa runt i ungefär 10 min och leta efter speciella barnskyltar till den där bokstavstavlan ni vet. Ett par minuter pratade han i telefon eftersom han var jourläkare den dagen och blev larmad.

Resultat: det är nog ingen fara (inte för att jag var särskilt orolig men det är ju bättre att en som vet vad han gör tar en titt och ger sin syn på saken).

Nu ska jag lägga mig på golvet med kidsen igen...

Inga kommentarer: