tisdag, mars 25, 2008

Dagens blandade tankar

Så var alla måsten för kvällen avslutade och jag kan sätta mig vid datorn en stund. Lillen är nattad, våfflor är ätna, disken är diskad, soffan är slumrad på och jag försökte betala räkningarna på internet men det är nog fler som vill göra det ikväll också. Det va internt fel efter internt fel så jag passar på att blogga några rader istället.

Igår kväll somnade vi sent. Thomas och jag låg och prata. Somnade efter midnatt någon gång. Vaknade igen vid 2-snåret av ett billarm, tuta eller vad fanken det va. Det lät som någon hängde på en biltuta och det gav sig aldrig. Vaknad nån timme senare; tuuuuuuut! Lyckades somna om, vakna till igen. Första tanken var; skönt, det har slutat tuta... tills jag lyssnade lite extra. Tuuuuuuuuut! Suck! Tutandet kom smygande tillbaka. Vet inte hur många gånger jag vaknade och hörde den där j**la tutan men den tjöt iaf när jag gick till bussen vid 6.40. Hurra! Inte mycket till sömn inatt alltså. Somnade gott på lunchen vill jag lova.

På hemvägen stannade jag till på stan och utnyttjade en rabattkupong på Lindex. Elliot fick en badrock. Smurfa även en liten tavelram med färdigspänd duk och stort ritblock på Panduro till vår lille skrutt. Vid tillfälle ska han få leka med fingerfärg... jag måste bara plasta in väggar, golv och tak först... ;)

Syskonvagn har vi diskuterat lite löst här hemma under vintern. Förhoppningen var att vi skulle få köpa min kusins syskonvagn då de köpt en ny Nordic Cab men de skulle testa den nya vagnen först för att se om den funkade som enda vagn. Det gör den inte. Barnen sover inte bra i den så de har bestämt sig för att inte sälja sin Babytravel. Rackarns. Nu får vi tänka om och fundera lite mer.

Tiden rinner iväg... måste testa att betala räkningarna igen.

Extra kram till Elliots faster Å, som är världens bästa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hänger gärna med på diskussion om syskonvagnar! Går i samma tankar... :-)