tisdag, mars 11, 2008

Trådlös

Är det inte typiskt så säg...

Häromveckan tog jag mig i kragen, ritade av mönster och klippte ut tyg till en tröja och byxa åt Elliot. Ytterligare någon vecka senare, alltså i söndags, tog jag mig i kragen igen och började sy detta projekt. Jag kommer inte mer än halvvägs förän tråden tar slut! Är det inte typiskt?! När jag äntligen fått tummen ur...

Igår, måndag, kunde jag inte smurfa ny tråd för då hade jag yoga direkt efter jobbet. Idag, tisdag, var planen att jag skulle stanna till på Ohlssons på hemvägen men när jag står i receptionen på jobbet och tittar ut så regnar det. Jag hade kappan på mig, som för övrigt är sprickfärdig över magen, och sen kommer en arbetskamrat och frågar om jag vill ha skjuts hem. Hm... låt mig tänka... stå ute i regnet och vänta på bussen eller få åka bil ända hem till dörren. Ja, ni förstår säkert vad jag valde. Det blir inget sytt ikväll...

Inga kommentarer: