tisdag, november 04, 2008

Det är skönt...

...att ha rätt!

William och jag hälsade på "Husqvarna-gubben" idag då jag behöver nya nålar till Pfaffen. Talar om att jag letar efter nålar till overlockmaskinen och att de ska heta EL, vilket står för Extra Long.

-Nej, nej, nej, skrockar han. Alla kör med vanliga nålar.

-Vaddå, du menar med vanlig stretchnål då eller?

-Det behövs inte, man kör med vanlig nål bara.

-Öh... men man syr ju mest i trikå när man syr med overlock och använder man en vanlig nål så är det ju risk att nålen slår sönder tyget.

Efter att han i princip idiotförklarade mig så slutade det hela med att han kollade på nålpaketet på sitt Coverstyle skyltex och insåg att jag hade rätt och han hade fel. Ha!!

Innan vår konversation var avslutad hade han öppnat dörren åt mig och barnvagnen. Utan att veta om jag skulle ha något annat än nålar. Han kände sig säkert dum och ville att jag skulle gå... så det gjorde jag.

Men jag får ju pallra mig tillbaka nästa vecka då han har fått hem sina nya nålar. Säkert kommer han ta hutlöst betalt för dom dessutom.

1 kommentar:

KlaramedK sa...

JAA just det, använd vanliga stretchnålar! det gör jag, skall egentligen ha el...något nålarna oxå men jag märker ingen skillnad, jag trodde det var annan typ av metall i dem jfr med vanliga symaskinsnålar??!?!

...skit i den där gubben, handla av bibbis textil, smidigt snabbt enkelt, billigare och man får det hem i brevlådan!!

hoppas att du inte varit hos den där gubben redan :O