måndag, november 24, 2008

Heeeeeiiiiiij!

Idag har vi varit ute i snö och blåst och tagit en promenad. Stannade en stund i lekparken och gungade. Vi kollade på skatorna som jagade varandra. Gick genom Lillskogen och Mariebergsskogen så att mamma fick lite motion. Tungt som attans att dra den där dubbelvagnen.

E har suttit klistrad framför tv:en när jag satte på en cykelfilm där de körde downhill. Fort gick det och arg blev han när de emellanåt bara visa nån kille som pratade. Cykling skulle det ju vara.

I en stund av upphetsning bet Elliot William i handen så han börja grina. Han insåg vad han gjort sen för när jag satt och tröstade W i famnen kom E och klappade försiktigt på huvudet, kramade och sa Heeeeeiiiiiiiij! (som han gör när han är riktigt go och glad och det låter sååååå sött).

Jag passade på att sova en timme på eftermiddagen när kidsen också sov. Det va sååå skönt och innebar (som jag hade planerat och önskat) att jag skulle vara lite piggare på kvällen. Vanligtvis är jag supertrött och fastnar i soffan när ungarna gått och lagt sig. Men inte idag. Jag kollade visserligen på Sjukhuset men sen har jag sytt! En tröja till E blev klar.

Nu sitter jag här men börjar bli lite smått trött så det är nog dags att stänga ner. So, see ya!

Inga kommentarer: