måndag, november 17, 2008

Julmust

Häromdagen, tror det va i torsdags eller så, fick jag värsta julkänslan. E va ju på dagis som vanligt och W sov en ordentlig stund under samma tid så jag hann rita och klippa ut både mönster och tyg till två tomtedräkter. Julkänslan kom när jag "korkade upp" Apotekarns Julmust och tog ett glas. Mmmm!

Eller ja, tomtedräkt och tomtedräkt föresten, tröja och byxa i rött och grått...

Igår tog T med sig båda kidsen till M-skogen. (Tack älskling!!!!) Under tiden hann jag sy båda brallorna, förberedda lunchen, hänga upp tvätten och äta en pepparkaka.

I löööv kristmas! Om ni inte redan visste/gissat det.

Nu får jag plocka upp storebror... låter nog som lillebror vaknat också. Bra! Då kan vi samla hela familjen (minus den arbetande pappan) i soffan för lite morgonmys.

See ya!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jul, jul, strålande jul...
Här älskar vi oxå julen, frågan är dock hur det blir med gran/pynt när man har två ligister?? *skratt*
Första glaset julmust för säsongen är nästan heligt!!

Anonym sa...

Maria säger: Det är fusk att dricka julmust före 1a advent!

Frida sa...

titti: Här är det jag som älskar julen, sambon tycker det kvittar...

Maria: Woops, jag var inte medveten om att det va fusk...

KlaramedK sa...

Rött och grött kör jag oxå med till julkläderna! ...nils får alfreds gamla tomtenisse dräkt i grå velour med röda kanter och knappar och alfrd skall få tvärtom!