söndag, november 30, 2008

Överlevare

Så, då var vi hemma igen. Igår morse packade vi in barnen i bilen och drog ner till Göteborg för att dels hälsa på farmor och farfar och dels gå ut och käka med T's arbetskamrater.

Vi hann med en sväng på Liseberg igår eftermiddag. Det började bra men efter en stund kom regnet. Vi tog en sväng runt Liseberg, tog lite lotter, träffade T's gamla arbetskamrat och sen fick vi nog av allt folk och regn. En Alladinask, en påse Twist och två rullar Center vann vi i alla fall. Allt på siffran 5. Jag missade precis en stjärnvinst Marabou Mjölkchoklad. Synd, annars hade jag haft julklapparna klara. ;)

Efter Liseberg var det hem och natta barn och sen iväg till Avenyn och restaurangen Babar där middag intogs. Riktigt god mat, stället rekommenderas! Det kändes jobbigt att gå ifrån William men det gick så bra så, både för honom och mig. När vi kom hem vid 23-tiden fick han en flaska ersättning av farmor. Lite nattamat runt 22-23 är hans rutin. Vanligtvis blir det några amningar under natten också men inatt åt han bara en gång, minns inte riktigt vilken tid men det spelar mindre roll. Han grymta och snodde runt lite i sömnen och jag fick stoppa in nappen några gånger men han nöjde sig med det.

För tillfället är jag så trött så jag vet knappt vad jag heter... kanske dags att lämna in för kvällen?

Tror det va nåt jag ville säga med detta inlägg när jag började men jag minns inte vad det var...

Tack farmor och farfar för barnpassningen!!

Inga kommentarer: