fredag, september 19, 2008

Bättre och bättre dag för dag

Lämning gick bättre idag. Inte så många barn där och därmed inte så stojigt. Bad att få komma på måndag också då fredagar och måndagar är lugnare. Det gick bra. Egentligen är det ju tis, ons, tors som gäller nu.

Han grät när jag skulle säga hej då men innan jag hunnit ut från avdelningen så hade han slutat gråta. P som har hand om hans inskolning är kanon!

Stackarn har inte riktigt hajat att när jag kommer för att hämta honom så kommer jag verkligen för att hämta honom. Först blir han jätteglad att se mig, sen blir han lite orolig och velar mellan mig och den fröken som är närmast (han har tre). Han verkar tro att han inte ska få följa med hem. När vi väl förstår att han får följa med mig så får han väldigt bråttom. Drar iväg mig mot grinden. Väl utanför avdelningen tar han det väldigt lugnt. I kapprummet tar det en stund att packa sig iväg, likaså att ta sig ut från gården och upp i vagnen. Tur jag inte har bråttom någonstans. Gäller att W är fulltankad och trött när det är dags för hämtning.

Inga kommentarer: