tisdag, september 09, 2008

Day 2

Inskolningsdag 2 idag och William och mamma fick följa med idag. Kuligt! Jag gillar dagis. Jag skulle också vilja gå på dagis, få leka med mina kompisar hela dagen, maten serverad, sova efter maten, få aktiviteter serverade på fat...

Men nu var det ju Elliots dagisdag vi skulle prata om. Det gick bra idag också. Vi kom till kapprummet precis när de andra barnen skulle ut. Elliot höll sig nära mamma och pappa och titta storögt på de andra barnen. De andra barnen däremot tyckte det va skoj att det kom en bebis på besök (William låg i vagnens liggdel som jag bar med in), några skulle ner och peta i fejset på stackars W. Mamma avstyrde vänligt men bestämt.

Alla barnen har varsin stor trumma i musikrummet och idag fick Elliot måla sin egna trumma. Mamma och pappa hjälpte självklart till när herrn tröttnat på målandet och vill upp i mammans famn med sina färgiga fingrar. Imorgon ska trumman dekoreras.

I övrigt gick det bra. Han lekte med alla leksaker. Tog en av fröknarna i handen och gick iväg för att leka. Han bjöde henne på middag i lekköket. Thomas och jag kunde gå iväg lite utom synhåll och det blev inget ramaskri. Han är dock fortfarande lite skeptisk mot andra barn som för väsen eller kommer för nära honom. Det kommer nog dagis råda bot på fort misstänker jag. Det blir spännande att se hur han reagerar när resten av barnen kommer vara med.

Inga kommentarer: