måndag, september 29, 2008

Icke sa nicke

Ingen öroninflammation. Träffa en mycket trevlig, förtroendeingivande, äldre läkare idag å Williams vägnar förstås. Han tittade i öronen vilket W va måttligt förtjust i. Fast det va nog mer fasthållningen han protestera mot än örontitten. Lyssna på lungorna. Allt va bra.

Så skrikattackerna beror på nåt annat... Han har fått två idag och en i natt. Dom vet jag bestämt vad dom beror på. Speciellt två. Jag får inte hosta när han äter. Hostar jag, gallskriker han. Han vill ha tyst omkring sig vid maten. Kräsen herre måste jag säga.

Vi kan få det lite jobbigt de närmsta dagarna med amningen då jag börjat hosta en hel del. Inatt blev jag så hostnödig så jag trodde jag skulle spricka. Jag ammade, skyndade på rapen så gott det går, vagga, vagga, vagga och ner i sängen igen. Sen sprang jag till toan och hosta nästan ur mig lungorna. Blev på nåt sätt dubbelt så mycket hosta bara för att jag försökte hålla mig.

Att Elliot inte vet vad tyst är (hur ska man kunna veta det när man är så liten) är också en liiitet problem. Är Elliot nära William när han ammar och E härmar en bil eller så - GALLSKRIK. Hm. Detta i kombination med en sjuk men tillfrisknande Elliot som är jättemammig är ingen lek. Jag tycker vi utrotar förkylning och allt vad barnsjukdomar heter...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Maria, som är hemma med sjuk Albin säger: Jag är för!

Anonym sa...

Håller med, håller med!!
Marcus har varit så förkyld, dvs snorig, hostig, feber och allt annat tillhörande i över en vecka nu och det är sååå jobbigt!!
Stackars liten som har fullt med slem i halsen/magen att han kräks med jämna mellanrum...
Vad göra?!?!
Hoppas bara inte Lillebror blir smittad... Maken och jag har halsont och är allmänt nedgångna! *skratt*

KRYA PÅ ER!!

KlaramedK sa...

Dagisbaciller är hemska! Det skall visst gå över när de är 3 ÅR!!! ..man kan ju förstå varför vissa har barnen hemma tills de är 2!

undrar om det är så när man är lillebror att man lägger sig till med sådan där olater att vilja ha knäpptyst...Nils gallskriker inte men tappar allt fokus...puh

jag har slutat rapa på nätterna, han somnar vid tutten jag lyfter över honom, gärna i samma position, men jag har kommit fram till att "stör inte den varg som sover" funkar bäst om man själv vill sova...luften kommer ut som pruttar till frukost, ligger på mage i sitt gym då.