måndag, september 22, 2008

Tuffare

Idag gick lämningen inge vidare på dagis. Vi skynda iväg vilket resulterade i en lite smågrinig Elliot redan på väg till dagis. Han grina till i bilen på dagisparkeringen. Not good! Grät när vi sa hej då och jag gick. Hörde honom hela vägen ut. Han och fröken stod i fönstret och vinka, E grät, jag hoppa och fjanta mig på parkeringen, E grät mera. Jobbigt!

Lärdom för framtiden: Ha gott om tid!

W och jag drog direkt iväg och handla på Bergvik efter lämning på dagis. W skötte sig alldeles ypperligt. Sov hela shoppingturen. Hem, kånka upp matkassar, bebis på magen, skötväska, dagiskasse upp för fyra trappor, slut!

Amma, bytte blöja, plocka in alla matvaror, sydde färdigt tårtbitarna till en gripboll, käka, tvätta, packa iordning oss för att hämta på dagis. W ligger färdig i liggern som står precis framför ytterdörren, jag tar på mig dojjorna, då knackar det på dörren. Huh? Vem kan det vara? Öppnar, där står en Postis med paket till mig. Tygerna från USA. Hurra! Måste betala tull och avgifter, har inga kontanter. Han tar tillbaka paketet och lämnar mig en avi. Taskigt! Under tiden passar William på att fylla blöjan med annat än kiss. Najs tajming! Byta mera blöja. Iväg till dagis.

Hur har det gått??

Det hade gått jättebra! Till och med inomhus! Va skönt! Fröken sa att han börjar tuffa till sig lite. Går till och med fram till andra barn nu. Inga problem vid vilan heller. Han tror dock fortfarande att han inte får följa med hem när jag kommer.

När vi kom till dagis imorse och gick in på avdelningen kom en liten tjej framspringande till oss, jätteglad och sa "Heeeej Elliot!"
Klart man tycker om att vara på dagis då liksom...

Inga kommentarer: