söndag, september 07, 2008

The day after

Idag har jag tvättat otaliga maskiner tvätt. Min kära sambo påpekade hur skitigt det va på golvet, jag kunde inget annat än att hålla med. Dammsög efter middagen, torkade golvet nu på kvällen. Nu känns det rent och skönt att gå barfota igen.

Jag tror bestämt Elliot har lidit av faster-och-"farbror"-abstinens idag. Efter en vecka i deras sällskap har Elliot fått två nya stora idoler. Vid lunch pratade jag och T sinsemellan om att Elliot hade varit så lättretlig och grinig på förmiddagen och att han nog led av abstinens efter sin fantastiska faster Å och hennes man A. Så fort vi sa deras namn tittade han mot dörren, som om han väntade sig att de skulle komma. Han är ju för skön den där lilla killen.

Det värsta med semestrar är att sömnen och invanda rutiner blir helt "messed up". Elliot har vant sig vid att somna med mamma eller pappa brevid sängen. Ikväll fick han somna själv - inte populärt. Men lika bra att vänja tillbaka de gamla rutinerna direkt. W har sovit i sin liggdel till vagnen när vi varit borta. Bra tillfälle att nu låta honom sova i egen säng på nätterna. Han har ju haft lyxen att sova mellan T och mig fram tills nu. Ikväll somnade han själv i sängen till och med. Jag började med att bära honom som vi brukar göra för att han ska somna men han bara krångla och åla så jag la helt sonika ner honom i sin säng. Där blev han lugn och somnade med snutten i famnen.

Nu står sängen med William i i vårt sovrum. (Den har tidigare stått i vardagsrummet, jag vet.. jättetjusig vardagsrumsmöbel) I natt kan jag somna med älsklingen nära, den stora älsklingen alltså. Ska försöka att inte peta ut några ögon i kväll... som jag tydligen försökte göra igår kväll när T kom och la sig. Jag hade redan somnat och vaknade till när han kom och la sig. Sträckte mig över W för att smeka T's arm eller vilken kroppsdel jag än nådde... råkade visst peta ett finger i ögat på honom. Dumt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är sånt som han får utstå! Maken här har fått några dängor nu när jag sover med handledsstöd för domningarna i händerna... *ha ha*

Frida sa...

Visst vettu. Lite måste de ju stå ut med... eller? :)

Handledssstöden känns lite farligare än ett liiitet finger i ögat... ;)