måndag, juli 14, 2008

Getting used to it?

Kan det vara så att storebror har börjat vänja sig vid sitt nya liv som storebror? Dvs inte få mammas uppmärksamhet heeela tiden.

Idag när jag satt och amma W i fotöljen i E's rum så brukar han ju härja både högt och lågt men idag tog han ut ett gäng böcker ur bokhyllan, bar bunten till sängen, klättra upp och la sig där och läste. Inte bara en kort stund heller utan han låg där och bläddra och titta i böckerna. Jag vågade knappt titta på honom för då var jag rädd att förtrollningen skulle brytas... :)

Igår gjorde vi (läs Thomas) iordning cykelvagnen för två barn. Om bara ett barn åker i dubbelvagnen ska barnet sitta i mitten. Men nu så satte han dit hängmattan och tog bort ett ryggstöd som E inte behöver längre (stor kille som han blivit). Vi gick på en testtur ner till Ica för att se om E skulle "bråka" med lillebror, men det gick jättebra. E höll W's hand när han grät.

Jag måste även erkänna, främst för T, att det är bra mycket enklare att köra Charioten än Bt'n. Även att ta sig ut med Charioten är enklare. Enda nackdelen med Charioten, och det är en STOR nackdel, är att W sitter framåtvänd. Jag ser liksom inte vad ungarna håller på med. Jag måste kunna se W och hans signaler. Det kanske är en mamma-grej? Har fått för mig att pappor inte bryr sig så mycket om barnet sitter framåt eller bakåtvänt. Eller??

Två små pösmunkar i Charioten (city versionen på bilden)

Close up. Lite höjdskillnad på de två.

In action (city versionen).
Shit, va långt hår jag har!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, känner att det är tur att vi inte köpt nån BT syskonvagn då eller?? Avvaktar in i det längsta... Verkar inte finnas någon ultimat lösning på syskonvagn! :-(
Jag är oxå en orolig mamma som vill ha min bebis vänd mot mig!!!

Frida sa...

Nja, Bt är okej men Charioten är bättre kan man väl säga. Det är som du säger, det finns ingen ultimat syskonvagn. Inte när man haft en enkelvagn innan. Det är nog bara en vanesak. Btn är bra för vad den kostar.