onsdag, juli 23, 2008

Reklamist

Har reklamerat två saker de senaste dagarna och responsen har varit suverän. Från båda företagen fick jag svar inom nån timme.

Ena reklamationen gällde Pampers Easy Up blöjor som E använder. Fogen i sidorna var under all kritik. På vissa blöjor saknas det ett par centimeter fog vilket gör att blöjan tenderar att sno sig lite runt magen. Pampers svarar att de hoppas att jag vill ge dem nytt förtroende och skickar varucheckar med posten. Det tackar vi för!

Den andra reklamationen gällde en Diinglis Tiger som var det första W fick när han låg på Neo. Jag synade den i sömmarna häromdagen och såg att ett par sömmar inte var hela. En liten bit i nacken glipar och likdant på sidan av huvudet. Jag mejlade därmed Teddykompaniet i Båstad och påtalade detta. Tigern har ju liksom bara suttit och vakat över W när han sovit, såvida han inte varit ute på äventyr på natten när jag också sovit. (Tydligen så åker Diinglisarna på äventyr, se Mission of the World) Hur som helst. Även här fick jag svar inom nån timme. De skickar en ny Tiger bums, som tjejen skrev. Mycket positivt. De vill även att jag skickar tillbaka den skadade Tigern så de får syna och sedan i sin tur reklamera till fabriken. Det känns tryggt.

Kaffedags!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har samma erfarenhet av Teddykompaniet! Vår lejon-skallra tappade manen och det var inte så kul när Marcus var liten och hade den i munnen. Då skickade de en tiger till oss istället, mycket bra! När jag har gnällt på blöjor har jag oxå fått varucheckar samt blöjprover. Är vi mammor extremt gnälliga eller?? :-)