tisdag, juli 08, 2008

Ny dygnsrytm?

Jag tror jag får byta dygnsrytm och börja gå och lägga mig runt 18-19. Ungefär samtidigt med Elliot. Lille Wille sover nämligen bäst under tidig kväll för att vakna till typ nu (21.00 ungefär) för mat och blöjbyte, somnar oftast om och sen är det samma visa med blöjbyte och mat igen ett par gånger under natten. Dock somnas det inte om lika bra på sena natten. De senaste nätterna har varit rätt jobbiga. Jag har varit vaken ett par timmar och burit, vaggat, matat, bytt, svurit och till slut fått somna om.

Man blir rätt mör i både kropp och skalle efter några sånna nätter. Jag måste nog passa på att sova när E sover, hoppas bara W sover samtidigt. Men det är ju så svårt för man vill ju passa på att duscha och kanske dricka en kopp kaffe i fred under tiden han sussar. Att lägga sig tidigare kan ju vara en lösning. Eller att W slutar vara vaken och böka på nätterna. Det vore ju mest optimalt förstås...

Farmor och farfar har varit på besök några dagar. E har fått massor med uppmärksamhet. Jättekul tyckte han. Inte lika kul idag när farmor och farfar åkte vidare på sin semester och det bara var mamma och W hemma. Han blev lite intensiv en stund kan man säga... pust.

Häromdagen när E sov, höll farmor och farfar ett öga på W. T och undertecknad tog faktiskt en tupplur tillsammans. Det va sååå skönt! Måste ta fler tupplurer!

5 kommentarer:

KlaramedK sa...

känner igen mig precis! det blir bättre säger jag som de sa till mig när jag höl på så där. nu den senste veckan sover 2an mer och längre på nätterna och man måste inte byta blöja hela tiden...

visst är det skönt att kunna sova på dagarna och veta att barn-en/-t har passning....svårt att slappna av tycker jag annars

Frida sa...

Gud va skönt det skulle vara. Jag ser fram emot ljusare tider! :)

Nu har lillkillen sovit i ett sträck utan gnäll sen kl 18 eller nåt sånt, 4 timmar alltså. Mer sånt!!

Anonym sa...

Vojne, vojne, nu blir jag nervös inför lillebrors ankomst... Jag som är sååå grinig om jag inte får sova!! Vi håller tummarna för en sjusovare.

Anonym sa...

Maria säger; När vi kommer ner (om barnen nu inte hinner bli tonåringar innan...) kan vi ta barnen och ni får en tupplur till... :)

Frida sa...

titti- jag håller tummarna för att ni får en sjusovare. :)

Maria- Tack för erbjudandet! Ledsen att jag aldrig erbjöd desamma. Hade liksom ingen koll på sånt då ju. Fast jag kan passa dom nu också om du vill sova nu förståss!! :D