torsdag, juli 03, 2008

Mobilsvaret

Idag skulle jag ringa tillbaka till kvinnan utan nummer. Chansade på att hon satt i Karlstad så jag ringde numret till F-kassan i Karlstad. Lyssnade igenom alla alternativ och fick till min förvåning reda på att man kan kopplas till växeln. Det lät ju bra så jag valde det alternativet. Inte en signal hann gå fram innan telefonisten svarade. Jag hade ju liksom förberett mig på att det även skulle bli lite väntetid här, men icke.

Jag förklarade för damen att kvinna si och så hade lämnat meddelande på mitt mobilsvar men inte lämnat något nummer. Tydligen var jag inte ensam om detta för hon hade fått fler liknande samtal. I nästa andetag meddelade hon glatt att hon skulle koppla in mig. Inte en signal hann gå fram här heller förän min handläggare svarade. Jag blev så förvånad att jag knappt visste vad jag skulle säga.

Hur som helst så var hon väldigt sympatisk och trevlig. Hon gav mig pengar! :) Att hon kräver tillbaka lite pengar är ju visserligen mindre roligt men helt korrekt. Jag har ju fått dubbel ersättning. Så kan det gå när bebisar tittar ut för tidigt.

2 kommentarer:

KlaramedK sa...

Gett är gett kommer aldrig tillbaka! ...sa du inte det till henne?!!

Frida sa...

Attans! Det glömde jag... :)