onsdag, juli 09, 2008

Rich kid?

Elliot har charmat till sig 20 spänn idag från en främmande äldre dam... det är sant.

Vi va ute och gick. E gick själv, i snigelfart, eftersom allt ska undersökas. Han hade plockat en sån där liten vitklöver som växer på gräsmattorna överallt och gick omkring med den i handen. Så möter vi en äldre dam som Elliot glatt tittar på och visar sin blomma. Damen är inte sen att hänga på utan stannar till och börjar prata med Elliot. Hon frågar om hon får blomman. Elliot lämnar gladeligen över den lilla vitklövern med minimal stjälk. Damen blir glad och frågar om hon får behålla blomman. Elliot ser nämligen lite misstänksam ut när han tittar på damen nu när hon fått blomman. Han visar dock inga tecken på att vilja ha tillbaka blomman så damen stoppar blomman i sin väska och säger att hon ska spara den fina blomman. Vi säger hejdå och går åt varsin håll. Elliot vinkar och gör slängkyssar efter damen som inget ser eftersom hon tittar åt det håll hon går.

Vi "går" vidare, jag lite före och Elliot efter. När jag vänder mig om för att se efter vart han är så ser jag damen komma tillbaka. I handen viftar hon med en Selma och säger att Elliot ska ha den. Jag försöker tacka nej, det behövs absolut inte osv osv men damen går inte alls med på att inte få lämna över sedeln. Så det var bara att tacka och ta emot, å Elliots vägnar såklart.

Han kanske kan bli rik på klöver?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan jag låna Elliot ett tag?? Vore ju bra att kunna betala av lånen lite snabbare än tänkt. :) Kram /Å

Anonym sa...

Han är definitivt släkt med min charmör... :-)

Frida sa...

Å- Du får lätt låna honom nån vecka. Tror säkert han charmar tanterna uppe i norr också... :)

Titti- kanske kan bli en lönsam affär ändå, det här med barn.. ;)