torsdag, maj 15, 2008

Home sweet home

Imorgon får vi komma hem!!

Sitter just nu med lillkillen i bärsjal på magen och har tagit en promenad till sjukhusbiblioteket. Det finns ju dator med Internet här! Vilken sensation. Fanns ingen möjlighet alls att koppla upp sig på patienthotellet. Vilket hotell i världen har inte möjlighet att koppla upp sig mot nätet år 2008?!

Hur som helst. Imorgon ska vi alltså få komma hem med nåt som heter hemsjukvård. Han är fortfarande inskriven på sjukhuset fast på hemsjukvården. Vi får vårda honom hemma och det kommer en sjuksköterska hem till oss ett par gånger i veckan för att väga honom, kontrollera sonden och sånt. Ska bli sååå skönt!!

Ikväll ska vi till 10:an (neo) igen för att väga. Minst två turer blir det till 10:an varje dag. En runt 9 på morgonen för att kolla vad ronden har sagt om lillen och en gång på kvällen för att väga. Sen måste vi ju hämta blöjor, sprutor, torklappar, matkuponger och annat nödvändigt. Ikväll blir det extra lyxigt för lille herrn. Han ska nämligen få ta sitt första bad. Säkert i ett jättelyxigt plastigt blått kar som det står Landstinget i Värmland på... :) Fotavtryck ska vi ta också. Det blir inga stora avtryck. Fast det är klart, i jämförelse med kroppen så är fötterna rätt stora. Likaså händerna. Lite ap-likt faktiskt. Tycker han påminner om en liten gorillabebis ibland.

Hela veckan har jag längtat efter glass när jag gått förbi kiosken och det nya glasståndet de slängt upp i entrén men det har inte passat sig att jag köpt någon glass. Det ska jag göra nu! Tjillevippen!!

2 kommentarer:

KlaramedK sa...

HÄRLIGT att ni får komma hem allihop! jag glädjer mig verkligen å era vägnar!!

Skönt att det inte verkar vara någon fara på taket med lillen och att alla mår bra!

kramar
klara kula....suck nu vill jag att min bebis skall komma, gå över tiden är ju drygt, men jag skall inte klaga!

KlaramedK sa...

Härligt! jag glädjer mig verkligen åt dessa framsteg!


skönt att det inte verkar vara någon fara på taket med lillen eller dig!

kramar
klara kula...suck idag är det v 40+3...men jag skall inte klaga.