onsdag, maj 28, 2008

Slanglös

Titta! Ingen sond!! Vid vägningen idag hade lillkillen gått upp 95 gr på 3 dagar! Nu väger han 2750 gr. Det är bra, riktigt bra. Speciellt eftersom vi knappt har sondat något sen förra vägningen. Han har i princip gått upp så bra bara på amning och därför tyckte sköterskan att vi kunde strunta i sonden helt. Vilket ni ser bevis på ovan. William är helt slanglös numera och på fredag blir han dessutom utskriven från hemsjukvården också! Då blir han vår på riktigt.

Tycker för övrigt han liknar mig när jag va bebis... mor, vad säger du?

Har fått lite rolig post idag och igår också. Igår låg ett grönt vadderat kuvert i postfacket. Det var gammelmormor & morfar och gammelmoster & B som hade skickat presenter till barnen. William fick en jättefin grön bodysuit med grodor på. Passande då William ibland går under namnet Grodan. Elliot fick en häftig och annorlunda mätsticka att hänga upp på väggen.

Jag fick även min nya mobil idag, alldeles gratis dessutom. Sånt är ju helt fantastiskt. Eller ja, helt gratis är den väl inte. Jag betalar ju ett abonnemang varje månad, som jag iofs får ringa för så i princip kan man nog säga att den va gratis iaf. Ska lägga mig och pilla lite på den om en stund när den är fulladdad.

Idag kom det ett brev också, från universitetet. Uhm... lite fundersam blev jag. Vad vill dom mig?! Det va ju självklart när jag väl öppnade brevet. I låg ett kort och på baksidan stod det:
Vi vill tacka sig så mycket för ditt engagemang i Selmastudien när du födde ditt barn på Östra Sjukhuset i Göteborg. /Selmapersonalen
Kul! Nu har de både ringt och skickat kort och tackat oss så mycket för lite navelsträngsblod...

Inga kommentarer: