tisdag, maj 20, 2008

På sjukhusfronten lite nytt...

Först en liten kommentar till darlingen: skriv ett komma mellan etiketterna. :)

Nu så, vad har hänt på sjukhusfronten?

Igår, på min vanliga morgonpromenad till 10:an möter jag ett välbekant ansikte i korridoren. Det är min arbetskamrat M som också (skriver också eftersom jag skulle varit gravid nu egentligen) är gravid. Hon ska/skulle ha två veckor innan oss. Nu hann vi före. Kul att träffa på henne och prata lite.

Väl på 10:an blev det äntligen bad och fotavtryck. Badet va riktigt skönt verkade det som för W bara låg där och njöt, OM man släppte taget om benen och rumpan. Han ville flyta själv, som han gjorde i magen. Dock var mamma tvungen att hålla i huvudet, annars kunde det ju gått illa. Fotavtrycken blev jättefina. Små små fossingar...

Det rutinmässiga hörseltestet gjordes på 11:an igår kväll. Inga konstigheter där, så lillkillen hör. Det va väl inga nyheter iofs eftersom han vänder huvudet efter min röst. Men bra att det görs.

Telefonen ringde när jag satt och mata också. Det va en man som presenterade sig med namn (men det glömde jag innan han hade sagt sista stavelsen i efternamnet) och att han var barnläkare och även delaktig i Selmastudien. Han ville bara tacka oss för att vi såg till att de tog proverna de behövde från navelsträngen när W föddes. Vi var fantastiska människor som i stundens kaos påminnde op-folket att de skulle ta proverna. På honom lät det som om det var jag som sa till under operationen att de skulle ta proverna, men riktigt så gick det nog inte till, men vill han tro det så... visst! Jag kommer iaf inte ihåg att jag sa nåt om det just under operationen men vi sa ju till innan. Vår barnmorska Anita vet jag iaf sprang in och tog prover och greja. Måste komma ihåg att skriva ett tackkort till henne. Hur som helst, kul att han ringde och tackade så ödmjukast.

Lille Wille växer och väger nu 2400 gram!

Sjukhusluft suger för övrigt! Jag är torrare än fnöske! Så håll alla tändstickor och tändare borta från mig...

Idag kl 14 ska jag och Wille träffa tant doktor. Nåt samtal innan hemgång... om det nu blir hemgång vill säga. Det återstår att se.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Darlingen skriver: Jag tjatade på barnmorskor och läkare att fixa de där proverna med navelsträngen när W precis hade ploppat ur dej så det ligger lite sanning i att vi var närvarande under OP-stadiet och påtalade just detta. :)

KlaramedK sa...

Kul med fotavtryck, det skall vi försöka göra hemma imorgon på 1v dagen! vet inte om det blir gjuta gips i trolldegsavtryck eller bara fingerfärgsavtryck....man vågar ju knappast trycka ner lillfossingen i seg trolldeg...

hur gjorde du/ni avtrycken?

Frida sa...

De hade tänkt till lite där på neo faktiskt vad gäller avtrycken. De satte på självhäftande tunn plast över foten för att slippa kladda ner fossingen, sen använde de en vanlig stämpeldyna och smetade bläck på den plastinklädda foten. Sen var det bara att trycka dit ett papper. Det blev riktigt bra!

Igår gjorde vi avtryck av E's fot fast då med vanlig fingerfärg direkt på foten. Blev bra det också.