söndag, juni 15, 2008

Allvaret

Imorgon börjar allvaret. Thomas börjar jobba och jag ska vara hemma själv med två barn varav en är en riktig vilde nu för tiden. Förra veckan började han klättra upp på köksstolarna och leka med allt som låg på köksbordet. Vilket kunde vara allt möjligt. Nu ligger inte allt möjligt där längre.

De senaste dagarna har han börjat dra runt stolarna för att nå det han vill på köksbänkarna. Kaffekokarn ligger högt på listan, varför kan man fundera på. Det gäller för mamma att rensa köksbänkarna från ömtåliga saker imorgonbitti.

Tiden då mamma fick diska i fred är över. Om mamma står och plaskar med vatten så vill Elliot också plaska med vatten. Ingen idé att ens tänka tanken på att försöka stoppa honom. Det är bara att låta honom vara med. Kanske han lär sig att diska snart så slipper jag... hehe...

Återkommer imorgonkväll (om jag orkar) hur det har gått under dagen...

3 kommentarer:

KlaramedK sa...

ojojoj, ensam med två, jag väntar spänt på en rapport, mitt eldprov kommer den 1e augusti....här lyckas ju alfred klättra upp på stolar och bord...än får vi diska ifred men nog är det kul med vatten och skum!

hoppas han inte läser här vad E hittar på....

Frida sa...

Oj! Är ni hemma så länge båda två? Va skönt!

Du kommer fixa det sen också!

KlaramedK sa...

ja, sambon tar ut semester och f-ledighet för 1an jag för 2an....men det skall gudarna veta att efter en månad hemma båda två med två barn så tär det nog mer än vad det när....

vi har varit hemma båda två ganska länge nu, jag var ju sjukskriven pga min sömnbrist de sista 6 veckorna av graviditetn...nu längtar jag faktiskt efter att få vara själv hhemma med kottarna